Food and Beverage Blog

Εκπλήσσοντας ευχάριστα τους (εσωτερικούς) πελάτες

Υπάρχει ένας απλός αλλά εξίσου σημαντικός κανόνας: «Πάντα να δίνετε στους πελάτες σας περισσότερα από όσα περιμένουν». Βέβαια, το «πάντα» είναι σχετικό. 

airhostess-in-cabin

Αρκεί να γίνεται τακτικά, πιο συχνά από ό,τι πράττουν οι ανταγωνιστές. Πάντως, οι κορυφαίες επιχειρήσεις πάντα είναι σε διαδικασία αναζήτησης ώστε να προσφέρουν μια «wow» (μοναδική) εμπειρία στους πελάτες τους.

Δώστε το κάτι παραπάνω. Κάτι αναπάντεχο, που θα ενθουσιάσει τον πελάτη σας και θα ξεπεράσει κατά πολύ τις προσδοκίες του. Οι πελάτες ενθουσιάζονται όταν τους δίνεται κάτι δωρεάν, έστω και αν η αξία του είναι ασήμαντη, και συχνά ανταποδίδουν (αρχή της αμοιβαιότητας). 

Οι περισσότεροι ίσως έχετε ακούσει για το πείραμα όπου σερβιτόροι απολάμβαναν υψηλότερα φιλοδωρήματα, κατά 23%, μόνο και μόνο επειδή έδωσαν καραμέλες μέντας στους πελάτες.

Μπορεί να είναι αναμνηστικό δωράκι, κέρασμα, μπολ με φρέσκα φρούτα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, τούρτα γενεθλίων (όταν ένας σερβιτόρος άκουσε τυχαία ότι πελάτισσα είχε γενέθλια, την κέρασε επιδόρπιο και της ευχήθηκε χρόνια πολλά), ευχετήρια κάρτα, μπαλόνι για τα παιδιά, γρήγορο καθάρισμα στο παρμπρίζ ή απλώς μία τηλεφωνική κλήση για να βεβαιωθούμε ότι ο πελάτης έμεινε ικανοποιημένος από την τηλεόραση ή την ηλεκτρική συσκευή που μόλις αγόρασε.

Πολλές εταιρείες, διατηρώντας μία βάση δεδομένων, έχουν αναπτύξει «πρόγραμμα γενεθλίων», θέτοντας τις βάσεις για μια αξιομνημόνευτη εμπειρία. Όπως έκανε η Austrian Airlines, η οποία επιφύλαξε μια ευχάριστη έκπληξη για την εορτάζουσα Dianora που ταξίδευε μαζί της: 


Νεότερη Παλαιότερη

Προωθούμενο μήνυμα