Food and Beverage Blog

Κριτικές. Το όπλο των κακοπροαίρετων (και πονηρών) πελατών

Στην εποχή όλων αυτών των ιστοσελίδων που φιλοξενούν κριτικές, οι πονηροί και κακοπροαίρετοι πελάτες έχουν βρει πεδίον δόξης λαμπρό για να μεταφέρουν την κακία τους και να βγάλουν το άχτι τους. Αν δεν ανταποκριθεί η επιχείρηση στα παράλογα αιτήματά τους, σπεύδουν να γράψουν αρνητική κριτική, παροτρύνοντας μάλιστα και τους φίλους τους να κάνουν το ίδιο…

Μια τέτοια περίπτωση μου διηγήθηκε με απογοήτευση ο ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου-ξενοδοχείου στην Κρήτη, ένας σοβαρός επαγγελματίας, κάτι που αποτυπώνεται από την εξαιρετική βαθμολογία και τις διθυραμβικές κριτικές του εστιατορίου του.

Πριν μερικές εβδομάδες, ένα Σάββατο, είχε μια βάπτιση στο μαγαζί και όταν τελείωσε το ζευγάρι είπε στον υπεύθυνο ότι δεν είχε χρήματα μαζί του επειδή δεν ήθελε να τα κουβαλάει (!) και ότι θα το βόλευε να κάνει μεταφορά την ίδια μέρα σε τραπεζικό λογαριασμό. 

Ο ιδιοκτήτης δέχθηκε και έδωσε το λογαριασμό τραπέζης, ωστόσο μέχρι τη Τετάρτη, τέσσερις μέρες μετά, τα χρήματα δεν είχαν μπει. Στις οχλήσεις του δεν απάντησαν καν, απλώς έστειλαν ένα μήνυμα στο Viber υποσχόμενοι ότι την ίδια ημέρα θα τακτοποιήσουν την οφειλή τους, ύψους 1.100 ευρώ.

Την ίδια στιγμή τους αναζητούσε και ο φωτογράφος (τι ξεφτίλα…), ο οποίος φυσικά και αυτός δεν είχε πληρωθεί. Την Πέμπτη το βράδυ ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου τους στέλνει μήνυμα, ισχυριζόμενος ότι την επομένη πρέπει ο ίδιος να διευθετήσει κάποιες υποχρεώσεις του. Την Παρασκευή το ζευγάρι δεν έδωσε όλη μέρα σημεία ζωής, αναγκάζοντας τον ιδιοκτήτη να καλέσει συγγενικό τους πρόσωπο, προκειμένου να τους πει να τακτοποιήσουν άμεσα την οφειλή τους. Εντέλει έβαλαν τα χρήματα, χωρίς φυσικά να ζητήσουν συγγνώμη για την καθυστέρηση. Απεναντίας, επειδή αισθάνθηκαν αδικημένοι μπήκαν 5-6 άτομα (ανάμεσά τους και το ζευγάρι) στην Google και έβαλαν, χωρίς να σχολιάσουν (αλήθεια, τι να γράψουν), από ένα αστέρι…

Οι 5-6 διαδοχικές κριτικές ενός αστεριού στην Google*, που δημοσιεύτηκαν την ίδια σχεδόν στιγμή (η επιτομή της fake κριτικής), μπορεί να μην είναι τόσο επιδραστικές (δεδομένου ότι δεν έχουν καν σχόλιο, αλλά και επειδή η συγκεκριμένη εικόνα του εστιατορίου είναι πολύ καλή), ωστόσο καταδεικνύουν αυτό που επισημάναμε στην αρχή του άρθρου: πλέον κακόβουλοι πελάτες βγάζουν το εκδικητικό τους μένος πλήττοντας (ή τουλάχιστον προσπαθώντας να πλήξουν) τη φήμη μιας εταιρείας. 

Θεωρώ ότι είναι λάθος της Google να δέχεται στην πλατφόρμα της κριτικές χωρίς σχόλιο (θα μπορούσε να βάλει ένα minimum λέξεων). Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες fake κριτικές δεν τεκμηριώνουν την βαθμολογία που έδωσαν (απλώς βάζουν 1 ή 5 αστέρια).


Phtotos by storyset  & freepik

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Marketing Tips alert-info

Νεότερη Παλαιότερη

Προωθούμενο μήνυμα