Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
Food and Beverage Blog

Πως να χτίσεις μια αξιοζήλευτη εργασιακή κουλτούρα στην ομάδα σου

explaining-work

Το χτίσιμο της κουλτούρας μιας ομάδας την οποία διοικείτε, είναι μια δουλειά που μοιάζει περίπλοκη και χρονοβόρα αλλά τα αποτελέσματα που θα φέρει αξίζουν κάθε κόπο.

Η εργασιακή κουλτούρα που θα περάσετε στην ομάδα, βοηθά στον καθορισμό των προσδοκιών σας σχετικά με το πώς η ομάδα θα πρέπει να λειτουργεί πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από μια βάρδια. Ξεκαθαρίζει απόλυτα τα πάντα ώστε να μην υπάρχουν τυφλά σημεία και υποθέσεις.

Η δημιουργία αυτής της εργασιακής κουλτούρας πρέπει πάντα να ξεκινάει από την κορυφή, ώστε να δίνει το παράδειγμα πρώτα αυτός που είναι επικεφαλής και θα πρέπει επίσης να μπορεί να λειτουργήσει με τον καλύτερο τρόπο, κατά την απουσία σας και χωρίς την άμεση προσοχή σας.

Υπάρχουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να υφίστανται μέσα στην ομάδα, τα οποία θα αποτελέσουν τη μαγιά που θα ζυμώσει κάποιους ανθρώπους που σε αρχικό στάδιο θα είναι ξένα στοιχεία μεταξύ τους και τα οποία θα καταλήξουν ως ένα ομοιογενές μίγμα. 

Αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά, δουλεύουν απόλυτα επιτυχώς σε κάθε ομάδα και εφαρμόζονται τέλεια σε κάθε δομή.

1) Εμπιστοσύνη

Όλα ξεκινούν με την ανάπτυξη της εμπιστοσύνης στα μέλη της ομάδας σας.  Εάν ο υπεύθυνος εμπιστεύεται την εταιρεία στην οποία δουλεύει τότε μέσα από αυτόν, όλοι θα αρχίσουν σιγά σιγά να ενστερνίζονται το όραμα και θα είναι σε θέση να καθοδηγήσουν σωστά και τα πιο νέα μέλη με αυτοπεποίθηση και να τα βοηθήσουν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη μεταξύ τους.

explaining-table-setup


2) Επικοινωνία

Μόλις έχετε πιάσει το επιθυμητό επίπεδο εμπιστοσύνης, το επόμενο πράγμα που πρέπει να εστιάσετε είναι η δημιουργία ανοιχτών δρόμων επικοινωνίας. Αυτό είναι ένα πολύ βασικό στοιχείο για την οικοδόμηση μιας βιώσιμης κουλτούρας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει σαφείς ρόλους, έχετε αποσαφηνίσει τα καθήκοντα και τις ευθύνες και έχετε απλοποιήσει τους τρόπους επικοινωνίας των μελών μεταξύ τους αλλά και με εσάς, στο έπακρο.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Πως να τιμολογήσετε ένα μενού για το εστιατόριο alert-success

3) Ευελιξία

Πρέπει να είστε ευέλικτοι στο στυλ διαχείρισης και καθοδήγησης. Κάτι που συχνά περνάει στα ψιλά από τους υπευθύνους είναι ότι δεν ανταποκρίνονται όλοι στις διάφορες μεθόδους εκπαίδευσης με την ίδια ταχύτητα. Όταν κάνετε εκπαίδευση με μέλη του προσωπικού, θυμηθείτε ότι ορισμένα άτομα θα χρειαστούν μια πιο αργή και καθοδηγούμενη εκπαίδευση με πιο πρακτική προσέγγιση, ενώ άλλοι ίσως τα πάρουν αμέσως. Δεν σημαίνει ότι κάποιοι είναι πιο καλοί, απλά δεν μαθαίνουν όλοι με τον ίδιο ρυθμό.

4) Ενσυναίσθηση

Οι προϊστάμενοι δεν φτάνει απλά να παρατηρούν, πότε η ομάδα πάει καλά και πότε όχι αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν τα μέλη της ομάδας τους αρκετά καλά για να εντοπίζουν όταν κάποιο από αυτά έχει κακή απόδοση. Πρέπει να είναι σε θέση να διακρίνουν αν του συμβαίνει κάτι. Μπορεί να είναι κάτι προσωπικό αλλά μπορεί να είναι και κάτι επαγγελματικό. Πρέπει να λάβει δράση και στις δυο περιπτώσεις. Τα μέλη της ομάδας είναι αυτά που φέρνουν τα χρήματα στην την εταιρεία, οπότε οι υπεύθυνοι πρέπει να είναι αυτοί που θα γίνονται ο κυματοθραύστης στα προβλήματα του προσωπικού και θα υποστηρίζουν τα άτομα της ομάδας τους στα σκαμπανεβάσματα τους.

Έχοντας αυτό το επίπεδο συνειδητοποίησης των μελών της ομάδας σας θα σας φέρει όλους πιο κοντά και θα κάνετε την εργασία ως ομάδα πολύ πιο εύκολη… 

happy-waiter


Μια χαρούμενη και δεμένη ομάδα μπορεί να ανεβάσει τα έσοδα μέχρι και 30% και μπορεί να κατεβάσει το εργατικό κόστος μέχρι και 15% επειδή κάνουν πολύ περισσότερα από όσα τους ζητούνται.alert-warning

5) Ομαδική εργασία

Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, είναι οι προϊστάμενοι που διοικούν ομάδες με δικτατορικό τρόπο, που δεν βλέπουν πέρα από το θρόνο τους και δεν βάζουν ένα χέρι την ώρα που η δουλειά ξεπερνάει τα όρια. Είμαι από τους ανθρώπους που θεωρούν οτι όταν ένας υπεύθυνος, συστηματικά ασχολείται με  πολύ υποδεέστερα πράγματα, προκειμένου να βοηθάει παντού, θα χάσει άλλα... πολύ βασικά πράγματα που αφορούν τη διοίκηση, αλλά πρέπει να επεμβαίνει όταν είναι απόλυτα αναγκαίο, γιατί έτσι θα κερδίσει την εκτίμηση και τον σεβασμό των υφισταμένων του.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Τι είναι τα Standard Operating Procedures (SOP) και που χρειάζονται alert-success

6) Ενθουσιασμός

Ένα άλλο σημείο που μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μιας υγιούς κουλτούρας μέσα στην επαγγελματική ομάδα, είναι ο ενθουσιασμός. Όταν ο προϊστάμενος δείχνει "φτιαγμένος" με αυτό που κάνει, προσέχει τις λεπτομέρειες, ενημερώνεται, εκπαιδεύεται και παράλληλα μεταφέρει και γνώση στους υπόλοιπους, συμπαρασύρει όλο το κλίμα. Δεν μπορείς να πουλήσεις ούτε τον εαυτό σου ούτε την ιδέα σου αν είσαι βαριεστημένος. 

Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να δημιουργήσετε μια ομαδική κουλτούρα, αλλά πρέπει σίγουρα να αναζητήσετε μέσα σας για να βρείτε το στυλ διαχείρισης που ταιριάζει καλύτερα στην προσωπικότητά σας. Μέσα από τη δουλειά θα ανακαλύψετε περισσότερα πράγματα που θα τα ενσωματώσετε σε αυτά και θα πετύχετε αξιοζήλευτα αποτελέσματα.

Photos by Freepik

Νεότερη Παλαιότερη

Προωθούμενο μήνυμα