Food and Beverage Blog

Τι περιμένουν από εσάς οι πελάτες σας στα social media

filming-for-social-media

Το μάρκετινγκ μέσω κοινωνικών δικτύων είναι ένας σίγουρος τρόπος για να δημιουργήσετε άμεση επικοινωνία με το κοινό-στόχο σας, να δημιουργήσετε μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες και να κάνετε γνωστότερη την επιχείρησή σας. Αλλά το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων δεν είναι εύκολο πράγμα.

Χρειάζεται πολύ στρατηγική σκέψη για να δημιουργήσετε μια μοναδική πορεία δράσης που να ταιριάζει απόλυτα με την επωνυμία σας. 

Για να βοηθήσουμε, θα επισημάνουμε τους σημαντικούς κανόνες των κοινωνικών μέσων. Θα καταλάβουμε τι είναι αυτό που πραγματικά περιμένουν οι πελάτες σας, υπάρχοντες και δυνητικοί, σε FacebookInstagram, Twitter και παρόμοιες πλατφόρμες.

Εδώ είναι κάποιοι σημαντικοί τομείς του μάρκετινγκ μέσω των κοινωνικών δικτύων που το κοινό σας μάλλον περιμένει από εσάς.


1. Περιμένουν να τους ακούσετε

Ο πρώτος και πιο σημαντικός νόμος του μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων είναι ο νόμος της ακρόασης. Αντί να είστε επικεντρωμένοι στην επωνυμία σας, να είστε ανοιχτοί στις εμπειρίες των χρηστών και να μάθετε όσα περισσότερα μπορείτε για τους ακόλουθους σας. 

Τι να μάθετε γι αυτούς:

  • Μέση ηλικία και άλλες δημογραφικές λεπτομέρειες όπως φύλο και τοποθεσία
  • Η κατάσταση σχέσης του μέσου όρου των ακολούθων σας
  • Ενδιαφέροντα περιεχομένου
  • Η ώρες της ημέρας που είναι ενεργοί και ανταποκρίσιμοι στο διαδίκτυο

Όλες αυτές οι λειτουργίες είναι σημαντικές εάν θέλετε να δημιουργήσετε μοναδικές και υψηλής ποιότητας δημοσιεύσεις. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό - ο νόμος της ακρόασης σημαίνει επίσης ότι πρέπει να αντιμετωπίζετε τα κοινωνικά δίκτυα ως εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών. Ακούστε τους ακολούθους σας, αναλύστε τα σχόλιά τους και αποκτήστε εμπειρία σχετικά με αυτά που τους απασχολούν.


2. Περιμένουν ποιότητα

Γνωρίζετε γιατί οι χρήστες ακολουθούν επιχειρηματικές σελίδες σε κοινωνικές πλατφόρμες; Περιμένουν να δουν κάτι το ενδιαφέρον. Με άλλα λόγια, οι εταιρείες που δεν δημοσιεύουν περιεχόμενο επιπέδου, δεν σέβονται το νόμο της ποιότητας.

Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να κοινοποιείτε μόνο άσχετες εικόνες στα κοινωνικά σας κανάλια και να περιμένετε να εντυπωσιάσετε το κοινό σας. 

Επιπλέον, αποφύγετε να δημοσιεύετε περιεχόμενο με επίκεντρο την επωνυμία πολύ συχνά. Αν και είναι καλό να υπενθυμίζετε στους θαυμαστές σας τα προϊόντα σας από καιρό σε καιρό, μην το κάνετε πολύ συχνά. Οι περισσότερες εταιρείες σέβονται την αρχή 80/20:

  • Δημοσιεύστε 80% αναρτήσεις υψηλής ποιότητας για να δώσετε αξία
  • Κρατήστε μόνο το 20% των δημοσιεύσεων για άμεση προώθηση επωνυμίας

Κοιτάξτε τον λογαριασμό Facebook της Nike. Παρόλο που η Nike κατασκευάζει προϊόντα άθλησης, εξακολουθεί να κάνει εξαιρετική εντύπωση στους οπαδούς της χάρη σε αναρτήσεις αθλητικών γεγονότων που κάπου έμμεσα, εμφανίζει και το λογότυπο της. Σπάνια θα δείτε μια ανάρτηση για ένα προϊόν.


3. Περιμένουν να τους επηρεάσετε

Σύμφωνα με μια έκθεση, το 80% των καταναλωτών αγόρασαν ένα προϊόν αφού τους το συνέστησε ένα κέντρο επιρροής. Η δύναμη των influencers (επηρεαστές μέσω κοινωνικών δικτύων) είναι τεράστια. 

Δύο πράγματα παίζουν τον βασικό ρόλο εδώ:

Ευαισθητοποίηση: Εάν προσπαθείτε να αυξήσετε γρήγορα την ευαισθητοποίηση, προσλάβετε έναν άνθρωπο επιρροής στα κοινωνικά μέσα. Η ιδέα είναι ξεκάθαρη - ένα άτομο με 200.000 ακόλουθους μπορεί να διαδώσει αμέσως την είδηση για την επιχείρησή σας.

Αφοσίωση: Εάν ελπίζετε να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπών, επικεντρωθείτε σε ανθρώπους με λιγότερο κόσμο ή με μικρότερη προσέγγιση χρηστών. Τα άτομα με έως και 4 ή 5 χιλιάδες ακόλουθους έχουν πολύ πιο πιστό κοινό. Μπορούν να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση και ίσως ακόμη και να αγοράσουν τα προϊόντα σας.


4. Περιμένουν να τους εντυπωσιάσετε

Όλα όσα έχετε κάνει μέχρι τώρα θα πρέπει να σας οδηγήσουν στον επόμενο κανόνα κοινωνικών μέσων: του εντυπωσιασμού. Δηλαδή, μια καλά σχεδιασμένη και εκτελεσμένη στρατηγική μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα έχει επιτακτική επίδραση. Θα μεγιστοποιήσει τη συνολική προβολή στο διαδίκτυο.

Ο Τζέικ Γκάρντνερ, εξηγεί ότι το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που εντυπωσιάζει τους ακολούθους τους κάνει να θέλουν να το μοιραστούν εκ νέου στις αναρτήσεις τους: Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι θα φτάσετε στα ύψη αν συνεχίσετε να δημοσιεύετε εκπληκτικό περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα.


5. Περιμένουν να είστε εστιασμένοι

Ο νόμος της εστίασης είναι κρίσιμος. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθείτε να προσεγγίσετε και να εντυπωσιάσετε κάθε πελάτη εκεί έξω. Αντίθετα, επικεντρωθείτε στο κοινό-στόχο σας και σχεδιάστε το περιεχόμενο για τον μέσο πελάτη σας.

Δεύτερον, μην δημιουργείτε λογαριασμό σε όλες τις κοινωνικές πλατφόρμες, ειδικά εάν διευθύνετε μια μικρή επιχείρηση. Μια καλύτερη λύση είναι να εστιάσετε σε τρία δίκτυα όπου γνωρίζετε ότι το κοινό σας είναι ενεργό και υποστηρικτικό.

Η GoPro είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Η εταιρεία επικεντρώνεται  σε πλατφόρμες ροής βίντεο, όπως το YouTube, το Vimeo και το Instagram.


6. Περιμένουν να είστε προσβάσιμοι

Το μάρκετινγκ είναι ένα παιχνίδι 24/7. Οι χρήστες αναμένουν ότι θα είστε διαθέσιμοι όλο το εικοσιτετράωρο. Ο νόμος της προσβασιμότητας σημαίνει ότι το κοινό σας μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σας και να περιμένει μια άμεση απόκριση.

Λάβετε υπόψη ότι τα κοινωνικά δίκτυα έχουν κατασκευαστεί κυρίως ως κανάλια επικοινωνίας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι χρήσιμο να διατηρείτε επαφή με θαυμαστές, να απαντάτε ερωτήσεις, να αλληλεπιδράτε στις αναρτήσεις τους και να απαντάτε στα σχόλιά τους.


7. Περιμένουν αμοιβαιότητα

Σεβαστείτε τον νόμο της αμοιβαιότητας. Εάν δεν μοιράζεστε το περιεχόμενο άλλων ατόμων, μην περιμένετε κι αυτά να μοιραστούν το δικό σας. Εάν θέλετε τα άτομα να αλληλεπιδράσουν με τις αναρτήσεις σας, αλληλεπιδράστε κι εσείς με τις αναρτήσεις άλλων ατόμων.


Οι εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιήσουν διάφορα κόλπα και τεχνικές για να ξεχωρίσουν. Όμως όλοι πρέπει να σέβονται τους θεμελιώδεις κανόνες του μάρκετινγκ μέσω κοινωνικών δικτύων. Εάν ξεχάσετε κανέναν από αυτούς τους νόμους, θα θέσετε σε κίνδυνο τα αποτελέσματα των εκστρατειών σας.


Photo by Freepik

Previous Post Next Post

Τοποθέτηση προϊόντος