Food and Beverage Blog

Πως να κερδίσεις μια θέση εργασίας, όταν είσαι πάνω από 50 ετών

personal-branding-pano-apo-50-eton-1

Αυτό που κάνει τη διαφορά όταν αναζητάς εργασία ενώ έχεις περάσει τα 50 είναι το πως πλασάρεις τον εαυτό σου. Το αν για τη θέση που ζητάς, ο αξιολογητής, σε θεωρήσει μουσειακό είδος ή έναν πεπειραμένο και πολλά υποσχόμενο υπάλληλο θα το καθορίσει το personal branding.

Το Personal Branding σας βοηθά να ξεχωρίσετε από τους συνομηλίκους σας και σας δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσετε ένα αρκετά ελκυστικό προφίλ στους ανθρώπους που προσλαμβάνουν προσωπικό, είτε είναι υπεύθυνοι προσωπικού σε εταιρείες, είτε εξωτερικοί συνεργάτες εταιρειών που αναλαμβάνουν την αξιολόγηση του προσωπικού, προωθώντας μια shortlist στους πελάτες τους, δηλαδή τα Ξενοδοχεία.

Ωστόσο, το Personal Branding έχει διαφορετικούς τομείς εστίασης ανάλογα με το πού βρίσκεστε στην καριέρα σας και σε ποια γενιά ανήκετε. Στον καιρό που ζούμε υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στο κομμάτι της σταδιοδρομίας. Πόσο μάλλον σε μεγαλύτερες ηλικίες αφού όλοι ξέρουμε τις ανησυχίες που έχουν τα άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών. 

personal-branding-pano-apo-50-eton-2

Ο Fawn Germer, συγγραφέας του βιβλίου Coming Back: Πώς να κερδίσετε την εργασία που θέλετε όταν έχετε χάσει την εργασία που χρειάζεστε αναφέρει για το συγκεκριμένο θέμα τα εξής: 

Οι κανόνες άλλαξαν για όσους από εμάς είμαστε μεσήλικες. Είδαμε τους γονείς μας να ξεκινούν μια καριέρα και να ανταμείβονται με σεβασμό, χρήματα και ευκαιρίες όσο μεγάλωναν. Στην εποχή μας, η λέξη "έμπειρος" φαίνεται να εξομοιώνεται με τη λέξη "παρελθόν"

Με δεδομένο ότι οι νεότεροι και άρα λιγότερο δαπανηροί υπάλληλοι μπορούν να προσφέρουν αρκετά πράγματα επειδή είναι πραγματικά έμπειροι στην τεχνολογία και ακολουθούν όλες τις νέες τάσεις, δημιουργεί ένα χάσμα και ο ανταγωνισμός μεταξύ των ηλικιών εντείνεται ακόμα περισσότερο.

Το έλλειμμα που έχει κατά κύριο λόγο κάποιος μεσήλικας, είναι αυτό των ψηφιακών δεξιοτήτων. Από εμάς τους 50+ εξαρτάται το να ξαναεκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας και να προβάλλουμε ένα προσωπικό brand που θα είναι υπέρ ελκυστικό. Είναι δύσκολο αλλά όχι αδύνατο.

Λοιπόν, πώς μπορούν οι άνθρωποι σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα να διασφαλίσουν ότι τα προσωπικά τους γνωρίσματα, τα διατηρούν συναφή με την εποχή και τις τάσεις; Είτε είστε άνεργοι αυτή τη στιγμή, είτε αναζητάτε το επόμενο σας άλμα, δείτε πώς μπορείτε να τοποθετήσετε τον εαυτό σας με στόχο την επιτυχία εάν η ηλικία σας υπερβαίνει τα 49.

Η αποτελεσματική προώθηση της προσωπικής επωνυμίας, βασίζεται πάντα στην αυθεντικότητα και όχι στην γελοία αυτοπροώθηση. Δεν χρειάζεται να λέτε τι μπορείτε να κάνετε, αλλά να εμφανίζετε με έμμεσο τρόπο αυτά που γνωρίζετε ώστε να καταλάβουν οι άλλοι από μόνοι τους οτι έχετε μια δυναμική που θα φανεί πολύ χρήσιμη.

Η Wendy Marx, συγγραφέας του Thriving at 50+  δήλωσε ότι:

Η προσωπική αυτοπροώθηση (Personal Branding) δεν βγαίνει με πολύ φυσικό τρόπο σε ανθρώπους 50+ διότι δεν είναι συνηθισμένοι να προωθούνται. Πιστεύουν ότι το βιογραφικό και η εμπειρία τους μιλούν από μόνα τους και ότι η προώθηση του εαυτού τους ως ένα brand, είναι περιττή. Μέγα λάθος για όποιον το πιστεύει αυτό.

Τι μπορείτε να κάνετε;
 Διαβάστε πέντε ενέργειες που ακολουθούν και θα σας βοηθήσουν να αναδείξετε τα διαφοροποιητικά σας χαρακτηριστικά, να δείξετε την εξειδίκευσή σας και να εκπέμψετε εμπιστοσύνη προς τους αξιολογητές σας.

personal-branding-pano-apo-50-eton-3

1. Αναθεωρήστε την παλιά νοοτροπία

Όλοι γνωρίζουμε ότι η διάκριση λόγω ηλικίας κατά την πρόσληψη είναι υπαρκτή. Ταυτόχρονα, όμως γνωρίζουμε ότι αν πούμε στον εαυτό μας ότι βρίσκεται σε μειονεκτική θέση ή εστιάζουμε στο πόσο άδικος μπορεί να είναι ο κόσμος της εργασίας σε ηλικιακές ομάδες του 50+, βάζουμε αυτόματα τον εαυτό μας σε θέση άμυνας. Αυτός δεν είναι τρόπος να προχωρήσουμε σε μια καριέρα ή οπουδήποτε αλλού. Αντ 'αυτού, βγάλτε μια θετική νοοτροπία και πείτε:

  • Έχω βαθιά γνώση που με κάνει να δείχνω ήρεμος αλλά δυναμικός στο αντικείμενο μου
  • Η πολυετής πείρα, μου δίνει πλεονέκτημα έναντι των νεότερων, λιγότερο έμπειρων επαγγελματιών
  • Η αυτοπεποίθησή μου έγκειται στο γεγονός οτι μπορώ να επιλύσω θέματα που οι νέοι συνήθως κάνουν λάθη, χωρίς πολλή σκέψη από την πλευρά μου.
  • Έχω ένα μακρύ ιστορικό εξαιρετικών αποτελεσμάτων στη δουλειά μου

2. Αναπτύξτε ψηφιακές δεξιότητες

Εάν είστε άνω των 50 ετών, δεν γεννηθήκατε με ένα κινητό ή ένα Laptop στην κούνια σας όπως τα σημερινά παιδιά. Οι εταιρείες όμως επιθυμούν κάποιον που να μπορεί να κινηθεί με άνεση στον ψηφιακό χώρο όσο και ένας 20χρονος. Αποδείξτε ότι είστε ενημερωμένοι με τα πιο πρόσφατα εργαλεία και πλατφόρμες συμπεριλαμβάνοντας τα στο βιογραφικό σας. 

Μια έρευνα της "The Knowledge Academy" δηλώνει ότι μπορεί να χρειαστούν μόλις 10 ημέρες για να αποκτήσει κανείς μια νέα τεχνική ικανότητα! Αν τώρα εσείς το θεωρείτε αδύνατο, δεν χρειάζεται να διαβάσετε παρακάτω. alert-info


3. Δημιουργήστε μια ισχυρή πρώτη εντύπωση

Σήμερα, κάποιοι αξιολογητές, θα σχηματίσουν τις πρώτες τους εντυπώσεις για εσάς μέσα από το διαδίκτυο. Όταν κάποιος θέλει να κάνει έναν πρώτο έλεγχο, θα στραφεί στη Google, το Facebook το Linkedin ψάχνοντας το ψηφιακό σας αποτύπωμα. 
Και αυτό που λέει η Google ή τα κοινωνικά δίκτυα για εσάς, είναι ποιος τελικά είστε. Όταν το διαδικτυακό σας αποτύπωμα, δείχνει ότι είστε ζωντανός, καινοτόμος, σίγουρος και αφοσιωμένος, τα άτομα που σας ελέγχουν θα ενδιαφερθούν να σας γνωρίσουν από κοντά. Ξεκινήστε με το LinkedIn επειδή είναι η πιο διαδεδομένη online πλατφόρμα για να αναρτήσετε το βιογραφικό σας. 

Όταν δημοσιεύω κάτι στο internet, το οποίο το βλέπουν όλοι, όπως το τι γνωρίζω ή το που έχω εργαστεί, σημαίνει, οτι είμαι ειλικρινής και δεν έχω τίποτα να κρύψω. Χρησιμοποιήστε το για να δείξετε την αξιοπιστία σας.

personal-branding-pano-apo-50-eton-4


4. Δείξτε εξωστρέφεια και γνώση

Ένας τρόπος για να αποδείξετε την ψηφιακή σας ικανότητα είναι μέσω των κοινωνικών δικτύων. Τώρα βέβαια, προτού απογοητευτείτε ή αγχωθείτε, σκεφτείτε το εξής: Μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με μόλις 10 λεπτά ενασχόλησης την ημέρα αρκεί να δεσμευτείτε να έχετε συχνή παρουσία. Δεν χρειάζεται να έχετε προφίλ σε κάθε πλατφόρμα. Επικεντρωθείτε στο LinkedIn (είναι πραγματικά το πιο ισχυρό επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο) και ένα εργαλείο στο οποίο μπορείτε να βρίσκετε πάντα το κοινό-στόχο σας.

5. Διασυνδεθείτε και εμφανιστείτε

Συνηθίστε την κάμερα. Εάν χρειαστεί να κάνετε συνέντευξη από μακριά για μια νέα δουλειά, θα κάνετε πιθανόν πολλές συνεντεύξεις βίντεο μέσω κάποιας πλατφόρμας. Η ίδια η συνέντευξη είναι μια ευκαιρία να δείξετε ότι είστε γνώστης των επιχειρηματικών μέσων επικοινωνίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε εξειδικευμένοι σε σύγχρονες πλατφόρμες τύπου Zoom, Webex, Google Hangouts κλπ. Όμως το να μπορεί κανείς να σταθεί μπροστά στην κάμερα με άνεση και σιγουριά, είναι απαραίτητο. 

Συμπέρασμα

Το να είσαι 50+ είναι ένα πλεονέκτημα σταδιοδρομίας όταν υιοθετείς τη σωστή νοοτροπία. Όταν ακολουθείς την εποχή και ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται, γίνεσαι ένα κράμα του παλιού με το νέο που κάποιες φορές μπορεί να δημιουργήσει στον άνθρωπο που σε αξιολογεί την αίσθηση της ευκαιρίας. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν είναι μόνο αίσθηση, αλλά τις περισσότερες φορές είναι πραγματικότητα. 

Εφαρμόστε αυτές τις στρατηγικές, έτσι ώστε να δείξετε ότι έχετε τα εχέγγυα για μια καλή θέση. 
Αν την κερδίσετε, δείξτε αυτό που μάθατε να κάνετε όλα αυτά τα χρόνια, δουλέψτε αρκετά και η εργατικότητα μαζί με την εμπειρία θα σας κάνουν πολύτιμο στέλεχος. 

Νεότερη Παλαιότερη

Προωθούμενο μήνυμα