Food and Beverage Blog

Το Personal Branding που πρέπει να κάνεις όταν είσαι πάνω από 50 ετών

personal-branding-pano-apo-50-eton-1

To Personal Branding  είναι απαραίτητo για κάθε επαγγελματία με με στόχο τη δημιουργία μιας καριέρας, είτε ψάχνετε να κάνετε το πρώτο σας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης είτε έχετε ήδη μια εμπειρία στον χώρο σας και θέλετε να πάτε ακόμα ψηλότερα. 

Το Personal Branding σας βοηθά να ξεχωρίσετε από τους συνομηλίκους σας και σας δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσετε ένα αρκετά ελκυστικό προφίλ στους ανθρώπους που προσλαμβάνουν προσωπικό, είτε είναι υπεύθυνοι προσωπικού σε εταιρείες, είτε εξωτερικοί συνεργάτες εταιρειών που αναλαμβάνουν την αξιολόγηση του προσωπικού, προωθώντας μια shortlist στους πελάτες τους, δηλαδή τα Ξενοδοχεία.

Ωστόσο, το Personal Branding έχει διαφορετικούς τομείς εστίασης ανάλογα με το πού βρίσκεστε στην καριέρα σας και σε ποια γενιά ανήκετε. Στον καιρό που ζούμε υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στο κομμάτι της σταδιοδρομίας. Πόσο μάλλον σε μεγαλύτερες ηλικίες αφού όλοι ξέρουμε τις ανησυχίες που έχουν τα άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών. 

Αυτό είναι το ηλικιακό Target Group για το οποίο θα μιλήσουμε εδώ.

personal-branding-pano-apo-50-eton-2

Ο Fawn Germer, συγγραφέας του βιβλίου Coming Back: Πώς να κερδίσετε την εργασία που θέλετε όταν έχετε χάσει την εργασία που χρειάζεστε αναφέρει για το συγκεκριμένο θέμα τα εξής: 

«Οι κανόνες άλλαξαν για όσους από εμάς είμαστε μεσήλικες. Είδαμε τους γονείς μας να ξεκινούν μια καριέρα και να ανταμείβονται με σεβασμό, χρήματα και ευκαιρίες όσο μεγάλωναν. Στην εποχή μας, η λέξη "έμπειρος" φαίνεται να εξομοιώνεται με τη λέξη "παρελθόν". 

Με δεδομένο ότι οι νεότεροι και άρα λιγότερο δαπανηροί υπάλληλοι μπορούν να προσφέρουν αρκετά πράγματα επειδή είναι πραγματικά έμπειροι στην τεχνολογία και ακολουθούν όλες τις νέες τάσεις, ο ανταγωνισμός μεταξύ των ηλικιών εντείνεται ακόμα περισσότερο.

Το έλλειμμα που έχει κατά κύριο λόγο κάποιος μεσήλικας, είναι αυτό των ψηφιακών δεξιοτήτων. Από εμάς τους 50+ εξαρτάται το να ξαναεκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας και να προβάλλουμε ένα προσωπικό brand που θα είναι υπέρ ελκυστικό. Είναι δύσκολο αλλά όχι αδύνατο.

Λοιπόν, πώς μπορούν οι άνθρωποι σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα να διασφαλίσουν ότι τα προσωπικά τους γνωρίσματα, τα διατηρούν συναφή με την εποχή και τις τάσεις; Είτε είστε άνεργοι αυτή τη στιγμή, είτε αναζητάτε το επόμενο σας άλμα, δείτε πώς μπορείτε να τοποθετήσετε τον εαυτό σας με στόχο την επιτυχία εάν η ηλικία σας υπερβαίνει τα 49.

Η αποτελεσματική προώθηση της προσωπικής επωνυμίας, βασίζεται πάντα στην αυθεντικότητα και όχι στην γελοία αυτοπροώθηση. Δεν χρειάζεται να λέτε τι μπορείτε να κάνετε, αλλά να εμφανίζετε με έμμεσο τρόπο αυτά που γνωρίζετε ώστε να το καταλαβαίνουν οι άλλοι από μόνοι τους.

Η Wendy Marx, συγγραφέας του Thriving at 50+  δήλωσε ότι:

«Η προσωπική επωνυμία (Personal Branding)  δεν βγαίνει με πολύ φυσικό τρόπο σε ανθρώπους  50+ διότι δεν είναι συνηθισμένοι να προωθούνται. Πιστεύουν ότι το βιογραφικό και η εμπειρία τους μιλούν από μόνα τους και ότι η προώθηση επωνυμίας είναι περιττή. Μέγα λάθος για όποιον το πιστεύει αυτό.

Αυτές οι πέντε ενέργειες που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να αναδείξετε τα διαφοροποιητικά σας χαρακτηριστικά, να δείξετε την εξειδίκευσή σας και να εκπέμψετε εμπιστοσύνη προς τους αξιολογητές σας.

personal-branding-pano-apo-50-eton-3

1. Αναθεωρήστε την παλιά νοοτροπία

Όλοι γνωρίζουμε ότι η διάκριση λόγω ηλικίας κατά την πρόσληψη είναι υπαρκτή. Ταυτόχρονα, όμως γνωρίζουμε ότι αν πούμε στον εαυτό μας ότι βρίσκεται σε μειονεκτική θέση ή εστιάζουμε στο πόσο άδικος μπορεί να είναι ο κόσμος της εργασίας σε ηλικιακές ομάδες του 50+, βάζουμε αυτόματα τον εαυτό μας σε θέση άμυνας. Αυτός δεν είναι τρόπος να προχωρήσουμε σε μια καριέρα ή οπουδήποτε αλλού. Αντ 'αυτού, δείτε μπροστά με μια θετική νοοτροπία και πείτε:
  • Έχω βαθιά γνώση που με κάνει να δείχνω σιγουριά στο αντικείμενο μου
  • Η πολυετής πείρα, μου δίνει πλεονέκτημα έναντι των νεότερων, λιγότερο έμπειρων επαγγελματιών
  • Η αυτοπεποίθησή μου έγκειται στο γεγονός οτι μπορώ να επιλύσω θέματα χωρίς πολλή σκέψη
  • Έχω μακρύ ιστορικό  εξαιρετικών αποτελεσμάτων στη δουλειά μου

2. Αναπτύξτε ψηφιακές δεξιότητες

Εάν είστε άνω των 50 ετών, δεν γεννηθήκατε με ένα κινητό ή ένα Laptop στην κούνια σας. Οι εταιρείες όμως επιθυμούν κάποιον που να μπορεί να κινηθεί με άνεση στον ψηφιακό χώρο όσο και ένας 20χρονος. Αποδείξτε ότι είστε ενημερωμένοι με τα πιο πρόσφατα εργαλεία και πλατφόρμες συμπεριλαμβάνοντας τα στο βιογραφικό σας. Μια έρευνα της "The Knowledge Academy" δηλώνει ότι μπορεί να χρειαστούν μόλις 10 ημέρες για να μάθει αποκτήσει μια νέα τεχνική ικανότητα! Αν το θεωρείτε αδύνατο, μην πάτε παρακάτω. 


3. Δημιουργήστε μια ισχυρή πρώτη εντύπωση

Σήμερα, οι αξιολογητές, θα σχηματίσουν τις πρώτες τους εντυπώσεις για εσάς μέσα από το διαδίκτυο. Όταν κάποιος θέλει να σας κάνει έλεγχο, θα στραφεί στο Google, το Facebook το Linkedin ψάχνοντας το ψηφιακό σας αποτύπωμα. Και αυτό που λέει η Google ή τα κοινωνικά δίκτυα για εσάς, είναι ποιος τελικά είστε. Όταν το διαδικτυακό σας αποτύπωμα, δείχνει ότι είστε ζωντανός, καινοτόμος, σίγουρος και αφοσιωμένος, τα άτομα που σας ελέγχουν θα θελήσουν να σας γνωρίσουν από κοντά. Ξεκινήστε με το LinkedIn επειδή είναι η πιο διαδεδομένη online πλατφόρμα για να αναρτήσετε το βιογραφικό σας. Όταν δημοσιεύω τι ξέρω ή που έχω εργαστεί, σημαίνει, οτι είμαι ειλικρινής και δεν έχω τίποτα να κρύψω. Χρησιμοποιήστε το για να δείξετε την αξιοπιστία σας.

personal-branding-pano-apo-50-eton-4


4. Δείξτε εξωστρέφεια και γνώση

Ένας τρόπος για να αποδείξετε την ψηφιακή σας ικανότητα είναι μέσω των κοινωνικών δικτύων. Τώρα βέβαια, προτού απογοητευτείτε ή αγχωθείτε, σκεφτείτε το εξής: Μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με μόλις 10 λεπτά ενασχόλησης την ημέρα αρκεί να δεσμευτείτε να έχετε συχνή παρουσία. Δεν χρειάζεται να έχετε προφίλ σε κάθε πλατφόρμα. Επικεντρωθείτε στο LinkedIn (είναι πραγματικά το πιο ισχυρό επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο) και ένα εργαλείο στο οποίο μπορείτε να βρίσκετε πάντα το κοινό-στόχο σας.


5. Διασυνδεθείτε και εμφανιστείτε

Συνηθίστε την κάμερα. Εάν χρειαστεί να κάνετε συνέντευξη από μακριά για μια νέα δουλειά, θα κάνετε πιθανόν πολλές συνεντεύξεις βίντεο μέσω κάποιας πλατφόρμας. Η ίδια η συνέντευξη είναι μια ευκαιρία να δείξετε ότι είστε γνώστης των επιχειρηματικών επικοινωνιών. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε εξειδικευμένοι σε σύγχρονες βιντεοσυναντήσεις τύπου Zoom, Webex, Google Hangouts κλπ. Όμως το να μπορεί κανείς να σταθεί μπροστά στην κάμερα με άνεση είναι απαραίτητο. 

Συμπέρασμα

Το να είσαι 50+ είναι ένα πλεονέκτημα σταδιοδρομίας όταν υιοθετείς μια νέα νοοτροπία. Οταν ακολουθείς την εποχή και ότι αυτό συνεπάγεται, γίνεσαι ένα κράμα του παλιού με το νέο που κάποιες φορές μπορεί να δημιουργήσει στον άνθρωπο που σε αξιολογεί την αίσθηση της ευκαιρίας. Εφαρμόστε αυτές τις στρατηγικές, έτσι ώστε η προσωπική σας επωνυμία να δείχνει ότι έχετε τα εχέγγυα για μια καλή θέση. 

Αν την κερδίσετε, δείξτε αυτό που μάθατε να κάνετε όλα αυτά τα χρόνια και θα γίνετε απαραίτητος.

Previous Post Next Post

Τοποθέτηση προϊόντος