Food and Beverage Blog

Η επόμενη μέρα του Τουρισμού μετά τον Covid-19 ποια θα είναι;

Η προσαρμογή και η μετάβαση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε σύγχρονα μοντέλα λειτουργίας μετά τον covid-19 είναι πλέον μονόδρομος.


covid-19-ksenodoxeia

Τα ξενοδοχεία έχουν κλείσει εδώ και καιρό καταγράφοντας μεν απώλειες, όμως ταυτόχρονα περιορίζουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Όταν ανακάμψει η τουριστική κίνηση θα μπορέσουν να καλύψουν σε πιο ταχείς χρόνους το χαμένο έδαφος.

Όμως ποια είναι αυτά τα σημεία που θα πρέπει να σταθεί ο Έλληνας Ξενοδόχος προκειμένου να φέρει πάλι έσοδα στην επιχείρηση του.

Σωστός χειρισμός των social media
Κατ αρχάς θα πρέπει σε όλη τη διάρκεια που τα ξενοδοχεία παραμένουν κλειστά να διατηρούν την επαφή μέσω των κοινωνικών δικτύων με τους υπάρχοντες αλλά και με τους υποψήφιους πελάτες τους. Με μια αναδιαμορφωμένη στρατηγική που θα προσπαθεί να μειώσει τη νευρικότητα και τον πανικό των ανθρώπων αλλά ταυτόχρονα λαμβάνοντας υπόψιν την κατάσταση θα προσπαθήσουν να ισορροπήσουν τις καμπάνιες τους ανάμεσα στη λογική και την υπευθυνότητα.

Πιστοποιήσεις και εμπιστοσύνη
Ένας βασικός παράγοντας που θα παίξει μεγάλο ρόλο στην εμπιστοσύνη του υποψήφιου καταναλωτή είναι οι πιστοποιήσεις HACCP και ISO. Πιστοποιήσεις που δημιουργούν ασφάλεια λόγω της υψηλού επιπέδου διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων. Σίγουρα αυτές οι επιχειρήσεις που τρέχουν ήδη τέτοια προγράμματα, θα έχουν ένα πλεονέκτημα παραπάνω στην προσέλκυση πελατών.

Αντίσταση σε γενικευμένες εκπτώσεις
Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική πολιτική, θεωρώ οτι θα πρέπει να αμυνθούν απέναντι στις μειώσεις και εκπτώσεις διότι αυτό θα καθυστερήσει πολύ περισσότερο την ανάκαμψη. Αντίθετα μπορούν να δημιουργήσουν ελκυστικότερα πακέτα, επιβραβεύσεις επαναλαμβανόμενων πελατών, αναβαθμίσεις υπηρεσιών κατά περίπτωση. Επίσης θα πρέπει να δοθούν κίνητρα στους πελάτες να μην ακυρώνουν τις διακοπές τους αλλά να τις τοποθετήσουν χρονικά λίγο παρακάτω.

covid-19-haccp-iso

Εγχώριος τουρισμός και απευθείας κρατήσεις
Μια στροφή προς την εγχώρια αγορά θα ήταν επίσης πολύ χρήσιμη. Η Ελλάδα ενδεχομένως να ανοίξει πολύ πιο σύντομα από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Είναι πολύ σημαντικό να απορροφηθεί εγχώριος τουρισμός ακόμα κι από Ξενοδοχεία που παραδοσιακά δεν είχαν Έλληνες πελάτες. Ανάπτυξη του Direct Booking και προσέλκυση εταιρικών ταξιδιών, συνεδρίων και κάθε άλλης μορφής ταξιδιών από εταιρείες και συλλόγους.

Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης
Θα πρέπει στο επίπεδο του marketing και της επικοινωνίας να υπάρξει μια διαβεβαίωση προς όλες τις κατευθύνσεις οτι ακολουθούνται αυστηρά οι συμβουλές των τοπικών κυβερνητικών αρχών, με αυστηρές οδηγίες υγείας και ασφάλειας και λαμβάνοντας το υψηλότερο επίπεδο προληπτικών μέτρων για να κρατηθούν οι φιλοξενούμενοι και το προσωπικό ασφαλή.

Αναμένονται αλλαγές σε ότι γνωρίζαμε
Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος της εστίασης στο σύνολο του. Δεν γνωρίζει κανείς ακόμα αν θα παραμείνει ως τύπος παράθεσης, αυτός του μπουφέ ή θα πάμε σε άλλες μεθόδους. Δεν ξέρουμε ακόμα αν θα αλλάξουν οι αριθμοί των τραπεζοκαθισμάτων ανά τετραγωνικό μέτρο. Πόσες φορές θα απολυμαίνονται οι κοινόχρηστοι χώροι. Θα υπάρξουν οδηγίες από τους αρμόδιους φορείς προ του ανοίγματος των Ξενοδοχείων, που μπορεί να ανεβάσουν κατακόρυφα το κόστος γιατί θα απαιτούται περισσότερες εργατοώρες από πριν για την ίδια εργασία.

covid-19-thermometer

Να μην εγκαταλειφθεί το προσωπικό
Ένα άλλο μεγάλο κομμάτι είναι αυτό του προσωπικού. Θα πρέπει η επιχείρηση να αντιμετωπίσει το προσωπικό σαν εσωτερικό πελάτη.  Αυτό που μπορεί να κάνει για τώρα τουλάχιστον ο επιχειρηματίας είναι να είναι  δημιουργικός και να σκεφτεί πώς θα μπορέσει να προσφέρει  καθησυχασμό και κοινωνική σύνδεση με το προσωπικό του. Να το κρατήσει σε μια συγκρατημένη αισιοδοξία οτι όλο αυτό έχει ένα τέλος που όλοι μαζί θα κληθούμε να το αντιμετωπίσουμε και να βάλουμε από κοινού "πλάτη" για την ανάκαμψη από τη λαίλαπα του covid-19.

Διαβάστε επίσης: Πως να χειριστείτε τα κοινωνικά δίκτυα τις μέρες του Covid-19alert-success
Διατάξεις για το εργασιακό μοντέλο
Ένας παράγοντας που είναι πολύ σημαντικός για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, ώστε να αποφασίσουν οι Ξενοδόχοι πότε θα ανοίξουν τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα είναι, το σχέδιο μερικής ή και ολικής απασχόλησης που αναμένεται να ανακοινώσει το Υπουργείο Εργασίας ούτως ώστε, οι ξενοδόχοι που επιθυμούν να ανοίξουν τα ξενοδοχεία τους να μπορέσουν να εργοδοτήσουν κόσμο κατά αναλογία με την πληρότητα που θα έχουν στο ξεκίνημα τους, ενώ στη συνέχεια να αυξάνουν το προσωπικό βάση και των πληροτήτων.

covid-19-antiseptic-gel-and-masks

Η ψυχολογία του Ευρωπαίου τουρίστα
Φανταστείτε οτι ο Ευρωπαίος τουρίστας είναι φοβισμένος, παγωμένος, κλεισμένος κι όταν θα ανοίξουν οι πόρτες επιστροφής στην κανονικότητα, θα θέλει να φύγει και να τα αφήσει όλα αυτά πίσω του. Έχοντας λοιπόν εξασφαλίσει μέσω κάποιου μηχανισμού, οτι ο εισερχόμενος τουρίστας έχει ελεγχθεί σχετικά με τον ιό και διασφαλίζεται σε ένα μεγάλο ποσοστό η εγκυρότητα του αποτελέσματος έχουμε επιτύχει ως προς το ένα σκέλος. Η διασφάλιση των χώρων υποδοχής όπως είναι τα αεροδρόμια και τα Ξενοδοχεία με τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής  είναι το άλλο σκέλος.

Όλο το υπόλοιπο ανάμεσα στα δύο αυτά σκέλη είναι μια αυθεντική ειλικρινής Ελληνική φιλοξενία που θα σκορπίσει μνήμες, φοβίες και αρνητικότητα, μια θάλασσα που θα ξεπλύνει το κακό από το μυαλό των ανθρώπων και ένας ήλιος που θα καυτηριάσει όσες πληγές δημιουργήθηκαν.

Επαγρύπνηση, αισιοδοξία και θετική σκέψη λοιπόν να σώσουμε ότι σώζεται και να επαναδομήσουμε τα πάντα με νέα ήθη και νέες πρακτικές.

Δεν διορθώνω προβλήματα. Διορθώνω τη σκέψη μου και τα προβλήματα λύνονται μόνα τους. Louise L. Hay
Previous Post Next Post

Τοποθέτηση προϊόντος