Food and Beverage Blog

Ψαγμένες συμβουλές για τεχνίτες του καφέ

woman-holds-coffee

Υπάρχουν πολλές συμβουλές για ανερχόμενους και πολλά υποσχόμενους barista και γενικά ανθρώπους που εργάζονται στον τομέα της απόλαυσης που μπορεί να δώσει ένας καφές. Εμείς επιλέξαμε κάποιες από αυτές για να τις μοιραστούμε μαζί σας.

Γνώρισε το προϊόν και πειραματίσου!
Υπάρχει κάτι πιο απογοητευτικό από το να πηγαίνετε σε ένα Cafe, ζητώντας από το σερβιτόρο να σας προτείνει κάτι το οποίο τελικά ήταν χάλια; Δεν μιλάμε οτι σαν προϊόν δεν ήταν καλό αλλά οτι δεν είχε καμία σχέση με αυτό που περιγράψατε οτι σας αρέσει.

Το να προτείνεις έναν καφέ δείχνει απλό αλλά τελικά δεν είναι καθόλου έτσι. Πρέπει να έχεις την ικανότητα να αντιληφθείς τι περιμένει ο άλλος όταν σου ζητάει να του προτείνεις κάτι διαφορετικό. Αν για παράδειγμα πίνει συνήθως έναν Caramel Latte δεν θα του προτείνεις Coretto Grappa.

Πειραματιστείτε με νέες συνταγές και συνδυασμούς γεύσης. Όταν κάνετε μια δημιουργία που νομίζετε ότι οι πελάτες θα αγαπήσουν, πείτε το στον υπεύθυνο σας. Βάλτε το σαν πρόταση ημέρας και δείτε πως θα πάει. Αν πάει καλά, τότε το ενσωματώνετε στον κατάλογο σας.

Διαβάστε επίσης: Πως να προσλάβετε τον τέλειο Barista alert-success

Μπορεί να είναι το Χαμόγελο ένα επιπλέον skill;
Μα ναι. Φυσικά και είναι skill όπως και για κάθε άλλο επάγγελμα στην παροχή υπηρεσιών.
Μπορείτε να φτιάξετε την ημέρα του πελάτη μόνο και μόνο χαμογελώντας και αλληλεπιδρώντας μαζί του με φιλικό τρόπο. Το χαμόγελο κάνει εντύπωση στους πελάτες, γεγονός που τους δημιουργεί την αίσθηση να θέλουν να επιστρέψουν στο μαγαζί σας. Αυτοί που επιστρέφουν αφήνουν χρήματα στον ιδιοκτήτη κι εσείς έχετε δουλειά. Δεν είναι λοιπόν απαραίτητη δεξιότητα;

Μια μελέτη του Cornell διαπίστωσε επίσης ότι το χαμόγελο οδηγεί σε περισσότερα φιλοδωρήματα. Σε αυτή τη μελέτη, οι σερβιτόροι και barista που υποδέχτηκαν τους πελάτες με πλατιά χαμόγελα έλαβαν 140% περισσότερα φιλοδωρήματα από τους σερβιτόρους που χαιρέτισαν τους πελάτες με χαμόγελα κλειστού τύπου. Αυτό που λέμε μειδίαμα. Γι αυτό λοιπόν Χαμογελάτε... ενισχύει την οικονομική σας κατάσταση.

grounded-espresso-coffee

Να ακούς προσεκτικά τον πελάτη
Η δουλειά ενός barista θα ήταν πολύ ευκολότερη αν ο  κάθε πελάτης παράγγελνε έναν espresso ristretto. Αλίμονο όμως, αυτό είναι εξωπραγματικό και θα έκανε τη δουλειά βαρετή! Όταν οι πελάτες σας λένε περίπλοκες παραγγελίες ή κάνουν κάποια ειδικά αιτήματα, δώστε ιδιαίτερη προσοχή.
Επαναλάβετε τις παραγγελίες στους πελάτες για να εξασφαλίσετε την ακρίβεια των όσων ακούσατε. Αν και μπορεί να φαίνεται  χρονοβόρο, η επαλήθευση των παραγγελιών θα σας γλυτώσει από σπατάλη πόρων και χρόνου. Αν λάβετε την παραγγελία εσφαλμένα,θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος να την ξανακάνετε από το να την επαναλάβετε απλά. Έτσι δεν είναι;

Διαβάστε επίσης: Συμβουλές για νέους Barista alert-success

Γίνετε πωλητές με έξυπνο τρόπο
Οι Barista είναι πωλητές εκτός από τεχνίτες του καφέ. Ο ιδιοκτήτης σας θα περιμένει να παίξετε τον ρόλο του πωλητή κάθε φορά που βάζει ένα καινούργιο προϊόν για διάθεση.

Μερικοί barista το βλέπουν αυτό σαν αγγαρεία αλλά δεν είναι έτσι. Φανταστείτε  έναν συχνό πελάτη που περνάει καθημερινά από εσάς το πρωί για να πάρει το πακέτο του και να του πείτε.

"Γεια σας, έχουμε έναν νέο καφέ αυτή την εβδομάδα και σκέφτηκα ότι θα σας αρέσει, επειδή συνήθως παραγγέλνετε Latte με γάλα αμυγδάλου. Θέλετε να τον δοκιμάσετε σήμερα;"

Το παραπάνω ακούγεται πολύ καλύτερα απόalert-warning

"Γεια σας, έχουμε έναν νέο καφέ αυτή την εβδομάδα ο οποίος κοστίζει μόνο 3,99€ θα θέλατε να τον δοκιμάσετε;"


woman-with-straw-on-lips

Βάλτε τη δική σας πινελιά
Πηγαίνετε λίγο μακρύτερα από τα καθιερωμένα, κάνοντας τους πελάτες να αισθάνονται ξεχωριστοί σε όλη τη διάρκεια της αλληλεπίδρασής τους με εσάς και την ομάδα σας.


Δώστε στους θαμώνες σας, ένα δωρεάν πράγμα μαζί με τον καφέ. Αν η καφετέρια σας κάνει αρτοσκευάσματα, δώστε στους αγαπημένους σας πελάτες ένα κρουασανάκι ή κάτι άλλο. Αν στέλνετε delivery και η παραγγελία περνάει ένα ποσό, βάλτε κάτι δώρο μέσα σε αυτή. Θα τους κάνει να λιώσουν.

Βεβαιωθείτε ότι ζητήσατε άδεια από τον διευθυντή πριν δώσετε κάτι δωρεάν σε πελάτη!alert-error

Αν βλέπετε τους πελάτες να φωτογραφίζουν, ζητήστε τους να τους δημοσιεύσουν σε κοινωνικά μέσα και να επισημάνουν τον χώρο σας με γεωγραφικό tag ή κάποιο hashtag
Γράψτε μια σημείωση ή ένα σύμβολο (όπως ένα χαμογελαστό ανθρωπάκι) στα κύπελλα των πελατών σας για να γελάσουν. Μια μελέτη του Cornell διαπίστωσε ότι γράφοντας "ευχαριστώ" σε μια απόδειξη αυξήθηκαν τα φιλοδωρήματα από 15% έως 18%, ενώ ένα άλλο πείραμα αποκάλυψε ότι η ζωγραφιά ενός χαμόγελου σε ένα χάρτινο ποτήρι, αυξάνει τα φιλοδωρήματα κατά 18%.

Δεν είστε οπαδοί των emoticons;
Γράψτε ένα επίθετο πριν από το όνομα του πελάτη στο χάρτινο ποτήρι. Η χαμογελαστή Μαρία, ή γλυκιά Αννα, ο ένδοξος Αλέξανδρος.

Προσοχή μόνο μην χρησιμοποιήσετε επίθετα τα οποία μπορεί να δημιουργήσουν παρεξηγήσεις. 
Previous Post Next Post

Τοποθέτηση προϊόντος